måndag 29 september 2008

Bloggtorka?

"Ge mig nåt att tycka om, så gör jag det." Ja, ungefär så sa DN:s ledarskribent Barbro Hedvall i ett tv-porträtt. Jag säger detsamma, men just nu har jag inte så mycket att tycka om. Dessutom tar mina studier upp den lilla tid som jag inte slösar bort på Feminetik och inte slösar, men ägnar diverse små lockiga figurer här hemma. Lägenheten ser så där lagom jävlig ut som den brukar när jag och Marty har balanserat på utmattningens gräns ett tag. Men jag har i alla fall skruvat ihop en stor byrå från Kamprad och minskat tvättberget med bergis tio procent. Jag lagar mat, diskar, handlar, plockar och städar så gott jag hinner, och när alla kidsen har somnat och vi har druckit kaffe - i kväll vid halv elva - så ska jag göra färdigt den där översättningen och läsa det där kapitlet i Connells genusbok som jag ska dra på seminariet. Och försöka pilla loss en minut spanska från mpeg-filen för att skicka till en kollega. Men det gick förstås inte, trots ihärdiga försök, för Avidemux, som är ett fiffigt program på papperet, producerar bara korrupta filer. Och i morgon måste jag släpa med mig min släpbara till uni, vänta på ett sms om att någon har kollat min fil och och och

Inga kommentarer: